Sunday, August 7, 2011

Kain Songket Terengganu ( corak penuh 03)

Terima kasih kepada saudara yang berkunjung ke blog songket terengganu asli ini,
G01
G01 adalah gambar kain ini disungkit dengan mengunakan benang emas putih, jika dibandingkan emas putih dan emas merah, kain yang disungkit dengan benang emas putih lebih mahal, corak pada kain ini sangat cantik , sungkitan yang agak halus, warna hitam dan putih yang ada pada kain ini sesuai dipadamkan dengan warna apapun baju yang anda pakai.



G02
G02 menunjukkan corak ditepi dan pada badan kain ini, corak kain memang menarik bunga yang ada pada kain ini juga cukup sempurna, kain ini juga sesuai untuk ke majlis2 fomal. ia bukan sahaja untuk masjid atau hantaran.
G03
G03 adalah corak kepala kain yang ada pada kain ini, disini anda dapat melihat corak pokok2 yang di ambil daripada alam semula jadi yang indah dijadikan oleh Allah s.w.t. Ditengah corak pokok ini, terdapat bunga yang besar, ini untuk kecantikkan kepala kain ini.
G04
G04 menunjukkan panjang kain ini, saiz panjang kain ini adalah 2.25 meter, saiz ini untuk orang dewasa dan tidak kira macam mana bentuk badan, kualiti kain ini sangat baik. Contoh ialah kain ini keras, tiada kecacatan, dan kain ini dicorakkan dengan corak yang agak unit, ini kerana setiap kain yang saya jual telah diperiksa sebelum dijual kepada anda semua.

PERHATIAN : KAMI HANYA MENGUNAKAN POS LAJU SAHAJA DAN KAIN INI AKAN DI POS KEPADA ANDA APABILA DUIT TELAH DI MASUKKAN KEDALAM AKAUN .

1 comment:

  1. kalau tidak keberatan tolong SMS no telefon tuan kepada saya di talian 013-4885555

    ReplyDelete

Lagu Rakyat Terengganu


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com