Sunday, August 7, 2011

Kain Songket Terengganu ( corak penuh 05)

G01
Di atas adalah kain corak penuh atau corak bunga tabur, yang disungkit dengan benang emas merah dan emas putih, kain ini sesuai untuk dipakai pada majlis perkawinan ,majlis fomal dan lain - lain lagi. Kain ini juga sesuai untuk buat hantar pertunangan atau perkawinan.

G02
G02 menunjukkan corak yang terdapat pada bahagian tepi dan badan kain ini, di tepi kain ini disungkit dengan corak bunga, manakala badan kain ini di hiasi corak bunga tabur, kain ini sangat menarik apabila anda memakainya kerana terdapat jalur yang disungkit dengan mengunakkan emas putih, kain ini sesuai di pakai pada semua jenis warna baju melayu.
G03
G03 adalah kepala kain pada kain ini, anda boleh lihat kepala kain yang disungkit pada kain ini sangat cantik, kualiti kain ini sangat menarik, saiz kain ini pula 2.25 meter, manakala kain ini hanyalah untuk orang dewasa, kerana corak pada kain ini tidak sesuai untuk kanak-kanak.

PERHATIAN : KAMI HANYA MENGUNAKAN POS LAJU SAHAJA DAN KAIN INI AKAN DI POS KEPADA ANDA APABILA DUIT TELAH DI MASUKKAN KEDALAM AKAUN .

No comments:

Post a Comment

Lagu Rakyat Terengganu


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com