Sunday, August 14, 2011

Kain Songket Terengganu ( Corak Proton Saga 14)

G01
G01 adalah gambar panjang kain ini, pajan kain ini 2.25 meter, dimana kain ini panjang dan lebar, disini anda dapat melihat corak yang terdapat pada kain ini dengan begitu jelas sekali. kain ini sangat cantik kerana kain ini sangat lembut, untuk pengetahuan puan/tuan. setiap kain yang dipaparkan didalam blog kain songket terengganu asli adalah kain yang dihasil dengan mengunakkan alat tradisonal melayu terengganu.


G02
G02 memamparkan gambar kepala kain yang terdapat pada kain ini, tanah bagi kepala kain ini berwarna merah tua atau di Terengganu ia dipanggil merah darah ikan, manakala bunga yang dihasilkan pada kain ini hanya mengunakan benang emas merah, didalam G02 anda dapat melihat corak kepala kain dan corak dibahagian sisi kain songket ini.
G03
G04
 
G03 dan G04 memaparkan corak yang berada pada badan kain songket merah ini, badan kain songket ini dicorakkan dengan sungkit bunga emas halus, dimana kain ini agak lama untuk disiapkan disebabkan bunga agak banyak untuk menambahkan lagi keserian yang terdapat pada kain ini.

PERHATIAN : KAMI HANYA MENGUNAKAN POS LAJU SAHAJA DAN KAIN INI AKAN DI POS KEPADA ANDA APABILA DUIT TELAH DI MASUKKAN KEDALAM AKAUN .

No comments:

Post a Comment

Lagu Rakyat Terengganu


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com