Sunday, August 7, 2011

Kain Songket Terengganu ( corak penuh 04)

G01
G01 menunjukkan corak dan kualiti kain yang untuk dijual kepada anda, ini adalah kain corak penuh yang disungkit dengan benang emas merah, kain ini murah daripada emas putih, kain ini cantik, sesuai dipakai ke majlis - majlis pertunangan ,perkawinan dan sebagainya. pada gambar G01 ini, ia menunjukkan corak pada tepi dan badan kain ini dengan jelas.

G02
G02 ini menunjukkan corak yang ada pada badan dan tepi kain apabila dilihat pada pandangan atas, jika anda melihat dengan berhati - hati, corak yang ada pada kain ini dipangil corak tabur, dimana kain ini dipenuhi corak.
G03
G03 adalah kepala kain yang disungkit pada kain ini, kepala kain ini disungkit seperti kepala kain yang terdapat pada kain sungkit sutera, dimana ia mengikut tumbuhan - tumbuhan yang ada dimuka bumi. Ditengah - tengah kepala kain ini disungkit corak bunga besar dan dihiasi bunga - bunga kecil.
G04
G04 ialah panjang kain ini, saiz kain ini sesuai dipakai kepada sesiapa sahaja, kecuali kanak, kerana ia sungkit  pada saiz 2.25 meter, untuk orang dewasa. 

PERHATIAN : KAMI HANYA MENGUNAKAN POS LAJU SAHAJA DAN KAIN INI AKAN DI POS KEPADA ANDA APABILA DUIT TELAH DI MASUKKAN KEDALAM AKAUN .

1 comment:

Lagu Rakyat Terengganu


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com