Sunday, August 7, 2011

Kain Songket Terengganu ( Corak Rambo 02)

G01
G01 diatas adalah kain corak rambo, yang disungkit dengan mengunakan benang emas pelangi dimana kain ini sangat cantik apabila terkena cahaya matahari, jika anda mengetahuai tetang kain songket anda  mukin mengetahuai ke unitkan benang emas pelangi ini.
G02
Pada G02 ini pula adalah corak pada badan kain, jika corak pada kain ini terkena cahaya, kain ini akan mengeluarkan warna yang unit daripada warna - warna benang emas yang lain, kerana kain ini mengeluarkan warna pelangi pada kilaun corak yang disungkit dengan benang emas pelangi. Oleh itulah benang emas pelangi lebih mahal berbanding dengan benang-benang emas yang lain.
G03
Didalam G03 ini pula terdapat 3 tempat corak yang perlu anda lihat, diantara coraknya ialah pada bahagian badan kain, tepi dan kepala kain, manakala panjang kain ini adalah 2.25meter, kain ini sesuai untuk sampin orang dewasa sahaja.
G04
G04 ini memaparkan gambar kepala kain, corak kepala kain ini terdapat 6 kuntum bunga yang di hiasi dengan daun-daun pokok yang cantik untuk dipandang pada bahagian belakang, ini kerana kilauan warna benang emas ini akan menambah lagi kencatikan corak yang ada pada kain ini.

PERHATIAN : KAMI HANYA MENGUNAKAN POS LAJU SAHAJA DAN KAIN INI AKAN DI POS KEPADA ANDA APABILA DUIT TELAH DI MASUKKAN KEDALAM AKAUN .

3 comments:

Lagu Rakyat Terengganu


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com